Felfedezés – Játék – Művészet – Tudomány – Innováció – Design – Élményműhely a pécsi ANK-ban

FELFEDEZÉS – JÁTÉK – MŰVÉSZET – TUDOMÁNY – INNOVÁCIÓ – DESIGN

ÉlményMűhely a pécsi ANK-ban

Időpont: május 3-án 8:00-13:30

Helyszín: Pécsi Apáczai Csere János Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Alapfokú Művészeti Iskola, 7631 Pécs, Apáczai körtér 1.

Program:

8:00-8:10 MEGNYITÓ

PÁRHUZAMOS MŰHELYEK: 

  1. műhely: HATALMAS SZIMMETRIÁK! ÉLMÉNYMŰHELY 4DFRAME ÓRIÁSKUPOLA ÉPÍTÉS

8:15-12.30 Az ÉlményMűhely Nemzetközi Matematikai-Művészeti Mozgalom munkatársaival: Szabó lldikó matematika, fizika tanárral (ANK ) és Dr. Vörös Lászlóval (PTE)

Nem mindennapi feladatra vállalkozhatnak az ÉlményMűhely résztvevői! A műhely során felépül a csaknem 1000 elemből álló, 5 méter átmérőjű és 3 méter magas 4DFrame óriáskupola. Közös vállalkozásunkat azonban csak akkor vihetjük sikerre, ha képesek leszünk az együttműködésre és nem csak a kupolát, de a közösségünket is megépítjük a folyamat során.

  1. műhely (8:15-10:45): Ezt rakd össze az ÉlményMűhellyel, Somosi Ilona (ANK) és Mihály Judit (ANK) tanárok vezetésével!

 Ha vonz az ismeretlen, akkor az ÉlményMűhely LUX-készlet futurisztikus moduljainak segítségével a geometriai, kémiai, fizikai és biológiai modellektől kezdve a kortárs építészet és formatervezés világának komplex mérnöki szerkezetein át megépíthetsz bármit: legyen az egy fullerén molekula, egy birodalmi lépegető a Csillagok Háborújából vagy egy egyéni tervezésű úszó város. De kipróbálhatod az ÉlményMűhely remekül focizó robotjárművét, a focizó 4dFrame-Microbotot is.

  1. műhely (11.00-11:40 és 11:50-12:30) : Kalandozás Saxon PoliUniverzumában az ÉlményMűhellyel, Kovács Gábor (ANK) tanár vezetésével.

A POLIUNIVERZUM játékcsalád, és egyben készségfejlesztő eszköz segítségével megláthatjuk a természet organizmusaiban – vagy akár az emberi társadalom infrastrukturális növekedésében fellelhető összefüggéseket a nagy, a kicsi és a még kisebb között, miközben megtaláljuk valóságos helyünket a valóságos világmindenségben. Ez az újszerű játékcsalád ugyanakkor nemcsak készséget fejleszt, nemcsak vizuális-esztétikai élményt nyújt, hanem a tudományos világképet is tágítja, mivel egy különleges matematikai arányrendszeren, a léptékváltásos szimmetrián alapul.

  1. műhely (11:00-12:30): LogiFaces: amikor a probléma a felszínre kerül! Losonczi Eszter múzeumpedagógus és Fogarasi Döme tervező műhelye.

Ki tudod rakni a háromszöget? És ki tudod találni, hogy hányféle megoldás van erre? Szeretnél közösen gondolkodni ezen több LOGIFACES játékossal? Vannak ötleteid, hogy mi van a háromszögön túl? Találj ki új mintákat, feladványokat! Válj LOGIFACES tervezővé! Az ősi puzzle‐ök újragondolásaként született meg a LOGIFACES, ötvözve ezeket korunk háromdimenziós modellező szoftvereinek alapjaival.  A betonból készült 16 elemű 3D‐s puzzle lényege, hogy olyan alakzatot rakj ki, amelyben az egymás mellé helyezett különböző dőlésszögű háromszög elemek folytonos, ugrás nélküli felületet eredményeznek.

  1. műhely (11:00-12:30): CaraWonga TEXTILMANDALA MOZAIK KÉSZÍTŐ ÉLMÉNYMŰHELY Gál Katalin textilművésszel

Mérünk, kombinálunk, toldozunk, foltozunk, kifordítjuk, befordítjuk, mégis rombusz a „kocka”… Hogy készül a Vasarely-reMIX? Az optikai művészet és a modularitás világába repítenek az ÉlményMűhely CaraWonga mozaikjai…

12:45 – 13:30  A program zárásaként találkozzunk a kupolában! (A műhelyeken résztvevő diákok elmesélik a nap során szerzett élményeiket.)

Ulrich Magdolna ANK intézményvezető és Kövesi Mária a Pécsi Kulturális Központ igazgatója köszönti a résztvevőket. DIÁKOK ÉLMÉNYBESZÁMOLÓJA – A MŰHELYEK TAPASZTALATAI Odrobina Zoltánnal, az ANK 1. iskola intézményegység vezetőjével.

A program letölthető innen (.pdf).

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Blue Captcha Image
Refresh

*

Top