2017. november 24. péntek

Erasmus+

    Készül a poliuniverzum könyv! Erasmus+ találkozó Szlovákiában


    A poliuniverzum módszertani könyve és feladatgyűjteménye lassan formát ölt. A próbaként kinyomtatott papírkötegek illata és tapintása igencsak ígéretes, már csak néhány hónap van hátra a nyomtatásig!

    Az Erasmus+ PUSE (Poly-Universe in School Education) projekt utolsó nemzetközi találkozójára Érsekújváron, Szlovákiában került sor. A magyar kisebbségi iskola, a Czuczor Gergely Alapiskola tanárai voltak a házigazdák, akik a város polgármesterével is szerveztek egy találkozót, és elvitték a társaságot az Érsekújváron született Kassák Lajos állandó kiállításra is.

    Saxon-Szász János a poliuniverzum feltalálója, a háttérben Kassák Lajos tiszteletére készült művekkel:

    A Czuczor Gergely iskola tanulói is szívesen használták a poliuniverzumot. Az egyik osztályban a tört számok világába segített bevezetni, a másik osztályban okostelefon-tokokat terveztek a készlet vizuális elemeit alapul véve.

    Az Erasmus+ PUSE projekt partnerszervezetei az utóbbi hónapokban azon dolgoztak, hogy a poliuniverzum eszközt és a módszertant új tanárokkal és didákokkal teszteljék

    2019 júniusától a PUSE feladatgyűjtemény nyomtatásban és letölthető formában is elérhető lesz, magyarul és angolul. A könyv beszerzéséről és letöltéséről a poliuniverzum és az Élményműhely oldalán lehet tájékozódni.

    Hogy mit tartalmaz a könyv? Több mint 100 feladatot a geometria, kombinatorika, logika, gráfok területéről és több terület kereszteződéséből. 6-14 éves korú gyerekeknek. A bevezető a poliuniverzum és a STEAM (science, technology, engineering, arts, mathematics) összefüggését is bemutatja.

    A finn partnert a találkozón Leena Kuorikoski (Viitaniemi Iskola, Jyväskylä), Merja Sinnemäki (Viitaniemi Iskola, Jyväskylä) és Somlyódy Nóra (Experience Workshop ay) képviselte.

    Project Coordinator:
    Polyuniverse Ltd., Hungary

    Partners:
    Experience Workshop ay, Finland
    Fazekas Mihály Practicing Primary School and Grammar School, Hungary
    Nafarroako Ikastolen Elkartea, Spain
    NetCoGame Gameful Living Research Center, Hungary
    Základná skola Gergelya, Slovakia

    Erasmus+ Project ref. 2017-1-HU01-KA201-035938

    További információ az Erasmus+ Poliuniverzum projektről: http://poly-universe.com/ 

    A poliuniverzum játék innen rendelhető meg: http://webshop.artrio.hu/product/poly-universe-toy-family-set/

     

     

    Project Coordinator:
    Polyuniverse Ltd., Hungary

    Partners:
    Experience Workshop ay, Finland
    Fazekas Mihály Practicing Primary School and Grammar School, Hungary
    Nafarroako Ikastolen Elkartea, Spain
    NetCoGame Gameful Living Research Center, Hungary
    Základná skola Gergelya, Slovakia

    Erasmus+ Project ref. 2017-1-HU01-KA201-035938

     

     

     

    If you want to know more about the Poly-Universe project, click here: http://poly-universe.com/ 

    If you would like to order the Poly-Universe tool, check it out here: http://webshop.artrio.hu/product/poly-universe-toy-family-set/

    Read more...

    Oktass, hogy újíthass! Nemzetközi ERASMUS+ STEAM oktatói tréning Finnországban az Élményműhellyel

    Csehországból, Olaszországból, Romániából és Portugáliából érkezett tanárok vettek részt az EDINN tréningen a finnországi Hämeenlinna Tavastia Szakiskolájában. Az EDINN az Educate to Innovate (oktass, hogy újíthass) rövidítése, és egy Erasmus+ projektet takar, melynek célja a művészet és a design integrálása a tudományok oktatásába.

    A képzés STEAM programját és eszközeit az ÉlményMűhely biztosította. 

    A projekt alapgondolata szerint a multidiszciplináris oktatás vezet az innovációhoz és a gazdasági fejlődés lehetőségéhez a világ szegényebb területein is.

    A tréninget Piritta Malinen (Kauriala Gimnázium), Anu Konkarikoski (Tavastia Szakiskola), Riitta-Liisa Joutsenlahti (Vanajavesi Főiskola) valamint Fenyvesi Kristóf (Jyväskyläi Egyetem, Élményműhely) és Matias Kaukolinna (Helsinki Egyetem, Élményműhely) tartották.

    A tréning résztvevőinek az iskola hallgatói adtak betekintést a finn kultúrába, például kipróbálhatták a hótalpakat, a tekére hasonlító "mölkky" játékot és finn finomságokat kóstoltak.

    Az EDINN célja, hogy a STEAM oktatási módszertant fejlessze a résztvevő országokban. 

    Szöveg és fotók: Arto Ruhala, Tavastia Szakiskola fejlesztési igazgató.

    Forrás: https://www.kktavastia.fi/ammattiopisto-tavastia/edinn-hankkeen-toimijat-tavastiassa/

    Read more...

    Erasmus+ Mozgásban a Matek program Hollandiában

    Mozgás könyvben - Könyvek mozgásban

    Az Erasmus+ Maths in Motion (Mozgásban a matek) program egy éve alatt olyan sok, matematikát és mozgást ötvöző tanulási/tanítási modul, sőt egy online forrásgyűjtemény és egy bibliográfia is született, hogy a koordináló holland Olde Vechte Alapítvány könyvformában meg is jelentette. Az újrahasznosított dobozba foglalt könyv, amely a legutóbbi tréning idejére (2018. december 2-7.) jelent meg. 

    A könyv 2019 elejétől ingyenesen letölthető lesz. Tartalmaz egy módszertani bevetőt matematika és testmozgás ötvözésére a matematikatanításban, hiszen minden projektrésztvevő meggyőződése, hogy ha sikerül "a matematikai fogalmak tanulását a testet (és nem csak az agyat) megmozgató élménnyé" varázsolni, akkor a matekhoz való negatív hozzáállás is megváltozhat. A könyv továbbá tartalmazza azokat a modulokat, amelyeken a Maths in Motion projekt résztvevői közel egy évig dolgoztak (SciScoFUN MathematicsBalletskolen HolestbroScoala Gimnaziala Nr. 20 GalatiIC Codogno és Experience Workshop). Az Élményműhely az olasz projektpartnerrel (IC Codogno) közösen többek között a "hópehely-tánccal" járult hozzá a kiadványhoz. A hópehely-tánc része egy 4D Frame hópehelykészítő műhely, és maga az eltáncolt hópehely - egy koreográfia a hópehely formára. Alább ld. egy hópelyhet és egy pillanatot egy hópehely-táncból. 

    A hollandiai tréning során új mozgásban a matek-feladatok születtek, és a résztvevők különböző tanítási megközelítésmódokat is gyakoroltak (parancsoló / támogatva felfedező / kölcsönösségen alapuló). 

    A háttérben látható poszterek azt jelzik, hogy a mozgásban a matek órán bevethető ötletek és eszközök tengerébe egy kis rendszer is került. 

    December 6-án a Maths in Motion csapat egészen Utrechtig ment, hogy bemutassa a módszert és beszéljen róla az emberekkel. Szórólapokkal, performanszokkal, szelfiversennyel és sok-sok szóval:

    Végül, de nem utolsósorban a csapat rengeteget köszönhet Zsuzsának, a magyar séfnek (piros sapkában), hiszen minden nap fényt hozott a holland szürkületbe.  

    A Maths in Motion következő fontos eseménye a Bridges konferencián lesz 2019 júliusban, Linzben (Ausztria).

    A finnországi Élményműhely csapata Hollandiában: Saara Lehto, matematikus (LUMA Center Helsinki), Kerry Osborne, tanár (Helsinki English School), Somlyódy Nóra, Experience Workshop koordinátor

    Projektinformációk: https://oldevechte.com/international-projects/partnership/

    Nyílt Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/MathsinMotion/

    Nemzetközi partnerek:

    SciScoFUN MathematicsBalletskolen HolestbroScoala Gimnaziala Nr. 20 GalatiIC Codogno, and Olde Vechte.

     

    Read more...

    Spanyolországban az ÉlményMűhely az Erasmus+ PUSE programmal

    Az Erasmus+ PUSE – Poliuniverzum az iskolai oktatásban projekt harmadik nemzetközi találkozójára Pamplonában (Spanyolország) került sor, 2018. október 25-26. között. Közelítünk a célhoz, ami nem kevesebb, mint hogy a poliuniverzum bekerüljön az iskolai oktatásba és érdekesebbé tegye a a matektanulást. 

    A finn Erasmus+ partnercsapatban Somlyódy Nóra (Experience Workshop Finnország, koordinátor) és a jyväskyläi Viitaniemi Iskola két tanára, Leena Kuorikoski (művészetek) és Merja Sinnemäki (matematika) vett részt.

    Hogyan válhat a területszámítás színes és izgalmas gyakorlattá? A kódoláshoz is szükséges algoritmikus gondolkodás poliuniverzummal is fejleszthető? Hogyan könnyítheti meg az eszköz a háromszögszerkesztést? Hogy lehet a poliuniverzumot a GeoGebrában az aranymetszéssel való kísérletezésre használni?

    Sok izgalmas feladat és kísérlet 6-14 éves korig, amely 2019 tavaszán mind bekerül egy feladatgyűjteménybe.

    Pamplona közelében két iskola már hónapok óta teszteli a poliuniverzumot. Az iskolák a baszk nyelvet használó Nafarroako Ikastolen Elkartea iskolahálózathoz tartoznak. Irene López-Goñinak és Jesus Maria Goñi Zabalának, az Ikastola iskolák PUSE-koordinátorainak köszönhetően élőben is megnézhettük, milyen végtelenül kreatív lehet a játék használata. Például az Arangoiti Ikastolában:

    Az elsősök mozaikot raknak ki:

    Másodikosok kódolni tanulnak:

    Hatodikosok a google draw segítségével saját rajzokat készítenek forgatással és arányváltoztatással:

    A Zangozako Ikastola iskola diákjainak a poliuniverzumból kiindulva készült számítógépes grafikáiból pedig kiállítás nyílt a pamplonai planetáriumban. A művészet-tanáruk szerint a poliuniverzum használata „jó alkalom volt a STEAM alkalmazására az osztályban”.

    13 évesek egy vár kivágásához szükséges színes papír mennyiségét számolják ki:

    Az Aragointi Ikastola tanárai és Saxon-Szász János (középen balra), a poliuniverzum kitalálója:


    A poliuniverzum-feladatgyűjtemény magyarul és angolul jelenik meg. A tartalma ingyenesen letölthető lesz a poliuniverzum honlapjáról, együtt a folyamatosan bővülő új feladatokkal. Ráadásul mindenki feltöltheti a saját feladatötleteit!

    Project Coordinator:
    Polyuniverse Ltd., Hungary

    Partners:
    Experience Workshop ay, Finland
    Fazekas Mihály Practicing Primary School and Grammar School, Hungary
    Nafarroako Ikastolen Elkartea, Spain
    NetCoGame Gameful Living Research Center, Hungary
    Základná skola Gergelya, Slovakia

    Erasmus+ Project ref. 2017-1-HU01-KA201-035938

     

     

     

    További információ az Erasmus+ Poliuniverzum projektről: http://poly-universe.com/ 

    A poliuniverzum játék innen rendelhető meg: http://webshop.artrio.hu/product/poly-universe-toy-family-set/

     
    Read more...

    Polyuniverse in School Education Erasmus+ project moves forward with Finnish teachers! Combinatorics class with Poly-Universe from Jyväskylä

    The Erasmus+ Poly-Universe project continues this autumn! Math and art teachers from Viitaniemi school, Jyväskylä joined forces and invented an activity for 9th graders. 

    Merja Sinnemäki (science and math teacher) and Leena Kuorikoski (art teacher) of the Viitaniemi School in Jyväskylä looked for an introductory activity to combinatorics. By using the Poly-Universe tool, Merja said they succeeded to combine multiple goals: "an introduction to mathematical games, developing geometrical skills, learning and having fun."

    Merja made use of the combination possibilities of the Poly-Universe game, available on the tool's website:

    http://poly-universe.com/mathematics-set-up-and-combination-possibilities-of-the-poly-universe-game-family/

    Judging from the pictures, the class was really successful! Next time the arts will be in the focus and Leena will take the leading role. Stay tuned, we continue reporting! 

    Thank you Merja, Leena and students for the images and the fun video!

     

    Project Coordinator:
    Polyuniverse Ltd., Hungary

    Partners:
    Experience Workshop ay, Finland
    Fazekas Mihály Practicing Primary School and Grammar School, Hungary
    Nafarroako Ikastolen Elkartea, Spain
    NetCoGame Gameful Living Research Center, Hungary
    Základná skola Gergelya, Slovakia

    Erasmus+ Project ref. 2017-1-HU01-KA201-035938

     

     

     

    További információ az Erasmus+ Poliuniverzum projektről: http://poly-universe.com/ 

    A poliuniverzum játék innen rendelhető meg: http://webshop.artrio.hu/product/poly-universe-toy-family-set/

    Read more...

    A finnországi Élményműhely adott otthont a “Poly-Universe in School Education” Erasmus+ projekttalálkozónak

    Négy ország tucatnyi matektanára fogott össze azért, hogy az izgalmas poliuniverzum játékból oktatási eszközt varázsoljon. Nem mellesleg, figyelem, innentől szórakoztató lesz a matekóra!

    A Magyarországról, Finnországból, Szlovákiából és Spanyolországból érkező matematikatanárokat és -kutatókat a május 31 – június 1. között megtartott Erasmus+ “Poly-Universe in School Education” projekt hozta össze a finn Élményműhely szervezésében, hogy megosszák egymással az elmúlt hónapokban gyűjtött kutatási eredményeket a poliuniverzum felhasználásáról az iskolai oktatásban. A poliuniverzum geometriai készségfejlesztő eszköz, amelyet Saxon-Szász János képzőművész fejlesztett ki.

    A két együtt töltött mozgalmas nap felért egy mélyfúrással a finn oktatásba is, abból adódóan, hogy a találkozót iskolákban tartották. A közép-finnországi Jyväskyläben található Viitaniemi Iskolában megismerkedhettünk Leena Kuorikoski és Merja Sinnemäki tanítványaival, akik egy sor előzetes tapasztalatot gyűjtöttek már STEAM-eszközök használatáról és nagyon is szívesen számoltak be erről.

    A második napon, a jyväskyläi Keresztény Iskolában Juha Kyyrä és Jukka Sinnemäki voltak a kalauzoló tanáraink. Nekik és a gyerekeknek köszönhetően egyik poliuniverzum műhelytől a másikig szinte elröppent a nap.

    Egy finn iskola önmagában is látványosság. Mit látsz, ha benézhetsz egy elsős osztályterembe a szünetben? Természetesen bordásfalat!

    Ritka esetekben ugyan, de előfordul, hogy az osztályterem inkább tornateremre kezd hasonlítani. (Az alábbi fotón a „Global Teacher Prize” avagy a világ legjobb tanára díj versenyében az idei első 50 közé bejutott Jukka Sinnemäki osztálya látható.)

    Aki bejut a földszinti műhelyek egyikébe, ilyesmit láthat (már a 7 évesek is használják):

    A harmadik napot (szabadnap!) a Jyväsjärvi tó partjánál kezdtük, ahol a Tavinsulka kenuiba ugrottunk és bátran eveztünk, míg a Halak szigetére (Kalasaari) nem értünk. Szauna, pecázás, finn ebéd, mökki (nyári lak) és milliárd szúnyog – így tökéletes egy finn nyári nap…

    Project Coordinator:
    Polyuniverse Ltd., Hungary

    Partners:
    Experience Workshop ay, Finland
    Fazekas Mihály Practicing Primary School and Grammar School, Hungary
    Nafarroako Ikastolen Elkartea, Spain
    NetCoGame Gameful Living Research Center, Hungary
    Základná skola Gergelya, Slovakia

    Erasmus+ Project ref. 2017-1-HU01-KA201-035938

     

    Read more...

    A Maths in Motion Erasmus+ projekt az Élményműhellyel Olaszországban

    A Maths in Motion (Mozgásban a matematika) című Erasmus+ projekt finnországi csapata az ÉlményMűhely vezetésével 2018. május 16-án foglalkozásokat tart Milánó közelében, a codogno-i Scuola Secondaria Ognissanti iskola tanulóinak. 

    Az ÉlményMűhelyt Saara Lehto, matematikus (LUMA Center Helsinki), Kerry Osborne, tanár (Helsinki English School) és Fenyvesi Kristóf, az ÉlményMűhely vezetője képviselik. A program keretében szimpóziumra is sor kerül, melynek többek között közreműködője lesz Andrea Capozucca (Urbinói Egyetem) és Giada Totaro (STEAM Atelier, Róma). Az eseményt Luisa Lenta és Giorgia Passerini koordinálja.

    A projekttel kapcsolatos információk és a közösen fejlesztett tananyagok itt érhetők el: Maths in Motion (Mozgásban a matematika) 

    Partnerek: SciScoFUN MathematicsBalletskolen HolestbroScoala Gimnaziala Nr. 20 GalatiIC Codogno, and Olde Vechte.

     

     

    Read more...

    Az Európai Bizottság oktatási portálján az ÉlményMűhelyről, 23 nyelven: a STEAM mint kapocs az iskola és világ között

    Eredetileg angolul és fordításban további huszonkét nyelven jelent meg szakértői poszt az Élményműhely alapítójától, Fenyvesi Kristóftól az Európai Bizottság európai oktatási portálon.School Education Gateway-en olvasható cikk címe magyarul Kapcsolatteremtés a tanulás és a való élet között a STEAM oktatás segítségével.

    "Nem maradhat továbbra is egy olyan oktatási rendszer az alap, amely távol tartja a diákokat a valódi problémáktól. Az oktatás célja a rugalmasság és a változatosság kell legyen – fel kell készítenie a fiatalokat arra, hogy kreatívan tudják használni a rendelkezésükre álló eszközöket, virtuális és való életbeli együttműködésben egymással, a hagyományos tudományos határvonalakat átlépve. A STEAM oktatásnak ez az integráló szellemiségű megközelítése nagyon gyorsan terjed világszerte."

    Olvasd tovább a School Education Gateway oldalán! 

    Itt pedig a STEAM oktatásról tartott webinar előadást nézheted meg, és letöltheted az előadás háttéranyagait is.

     

    Read more...

    Megújult a "Poliuniverzum az Iskolai Oktatásban" nemzetközi Erasmus+ projektünk honlapja

    Az ÉlményMűhely a Poliuniverzum az Iskolai Oktatásban (PUSE) nemzetközi Erasmus+ projekt finnországi koordinátora. Nézzetek körül a projekt új weboldalán!

    A projekt célja egy új, vizuális matematikai oktatási módszertan kifejlesztése. A program a Saxon Szász János képzőművész által feltalált és Dárdai Zsuzsa művészetkritikus által menedzselt Poliuniverzum geometriai képességfejlesztő játékon alapszik.

    Friss információkat a résztvevőkről, iskolai aktivitásokról, eseményekről Magyarországon, Finnországban, Szlovákiában és Spanyolországban ezen az oldalon találtok:

    www.poly-universe.com

    Read more...

    Oktatási segédanyagok, ötletek: mozgásban a matematika! Nézz körül a Maths in Motion Erasmus+ projektünk weboldalán

    Fontosnak tartod a táncot, sportot, mozgást? Gondoltál már arra, hogy mindezeknek a matematika-tanulásban is hasznát veheted? Látogasd meg az Maths in Motion című Erasmus+ projektünk weboldalát, ahol rengeteg ötletet, tippet, letölthető anyagot találhatsz a matematika-tanítás és a testmozgás összekapcsolását illetően: https://oldevechte.com/international-projects/partnership/

    Az ÉlményMűhely Finnországban koordinálja a matematika és mozgás összefüggéseivel foglalkozó Erasmus+ projektet. Matematikai-művészeti tanácsadással és STEAM-oktatással kapcsolatos szakértőként veszünk részt a projektben, és eseményeket szervezünk az eredmények bemutatásához. A projektpartnerek 7 országból érkeznek: Finnország mellett Görögországból, Olaszországból, Romániából, Dániából és Bulgáriából.

    A projekt hivatalos honlapja: https://oldevechte.com/international-projects/partnership/

    Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/MathsinMotion/

    Partnerek: 

    SciScoFUN MathematicsBalletskolen HolestbroScoala Gimnaziala Nr. 20 GalatiIC Codogno, and Olde Vechte.

     

     

    Read more...

    Az ÉlményMűhely finnországi koordinációjával elindult a „Poliuniverzum az Iskolai Oktatásban” nemzetközi Erasmus+ projekt

    A „Poliuniverzum az Iskolai Oktatásban” (Poly-Universe in School Education - PUSE) nemzetközi Erasmus+ projekt célja egy új, vizuális matematikai oktatási módszertan kifejlesztése. A projekt finnországi koordinátora az ÉlményMűhely. Finnországi partneriskoláink a Jyväskyläi Keresztény Iskola és a Viitaniemi Iskola.

    Read more...


    A Checkpoint Leonardo Network és az ÉlményMűhely további STEAM projektjei a KEOS 2017-en

    2017 november 25-én a Checkpoint Leonardo Network, a Kids Inspiring Kids in STEAM és az ÉlményMűhely további STEAM projektjei is bemutatkoztak Közép-Finnország legnagyobb oktatási seregszemléjén a KEOS 2017 programjában. Sok teendőnk volt, de amint az alábbi képekből kiderül, nem maradtunk segítség nélkül.

    Read more...


    Diákoktól Diákoknak a STEAM-ről: Erasmus+ záróesemény az ÉlményMűhellyel a budapesti Európai Kutatók Éjszakáján

    Nézd meg a helyszínen, drónokkal forgatott videónkat itt:

    A 'Diákoktól Diákoknak a STEAM'-ről (angolul: "KIKS" – KIDS INSPIRING KIDS IN STEAM) Erasmus+ projekt magyarországi záróeseményére 2017. szeptember 29-én, az Európai Kutatók Éjszakája programsorozat központi rendezvényén került sor a budapesti Bay Zoltán Kutatóintézetben felállított ÉlményMűhely sátorban.

    Read more...


    Az ÉlményMűhely finnországi koordinációjával elindult a "Mozgásban a Matek" Erasmus+ projekt

    Az ÉlményMűhely nagy örömmel jelenti be a "Mozgásban a Matek" című nemzetközi Erasmus+ KA2 projekt elindulását. A program fő koordinátora a hollandiai Olde Vechte Alapítvány, a finanszírozást a Holland Nemzeti Ügynökség látja el, a program finnországi összehangolását pedig az ÉlményMűhely végzi. A projekt résztvevői bolgár, dán, finn, görög, olasz, román és holland szervezetek és szakemberek.

    Read more...


    "Diákoktól Diákoknak a STEAM-ről" Erasmus+ programzáró esemény Finnországban

    A "Diákoktól Diákoknak a STEAM-ről" című nemzetközi Erasmus+ projekt zárására a Jyväskyläi Egyetemen megrendezett Kutatók Éjszakája keretében került sor, 2017. szeptember 29-én. 

    Read more...

    TELJES VIDEO a Micro:bit Oktatási Alapítvány ügyvezetője, Zach Shelby finnországi előadásáról

    2017. szeptember 29-én került sor a Micro:bit Oktatási Alapítvány ügyvezetője, Zach Shelby előadására a Jyväsykläi Egyetemen megrendezett Agora ICT-forum keretében. Itt megnézhetitek az előadás teljes felvételét!

    Zach Shelby "Get Creative, Get Connected, Get Coding! Micro:bit in Finland and around the world" címmel tartott előadást: 

    Az esemény egyúttal a "Kids Inspiring Kids for STEAM" Erasmus+ projekt záró eseménysorozatának volt. Az eseménysorozat előkészítését a finnországi ÉlményMűhely

    További információk a micro:bit-ről.

    Read more...

    Diákoktól diákoknak a STEAM-ről! Erasmus+ projektzárók a Kutatók Éjszakáján a micro:bit, a 4Dframe, a GeoGebra, valamint a Nemzetközi ÉlményMűhely közreműködésével Magyarországon és Finnországban

    2017. szeptember 29-én, az Európai Unió tudomány- és tanulásnépszerűsítő kezdeményezése keretében kerül sor a "Diákoktól Diákoknak a STEAM-ről" (KIKS - KIDS INSPIRING KIDS IN STEAM) című két éves Erasmus+ projekt záróeseményére Finnországban és Magyarországon. A finn és a magyar diákok részvételével megvalósuló rendezvényt a Nemzetközi ÉlményMűhely, a micro:bit, a 4Dframe és a GeoGebra munkatársai is segítik. Budapesti programunkról drónos videót készítünk, finnországi eseményünk résztvevői pedig Zach Shelby-vel, a Micro:bit Oktatási Alapítvány vezetőjével is találkozhatnak. 

    Az ÉlményMűhely magyarországi és finnországi közösségének tagjai a projekt teljes időtartama alatt módszertani, tárgyi, gyakorlati és koordinációs munkával járultak hozzá a többszáz magyar, angol, finn és spanyol diák, valamint tanáraik által, négy európai egyetem közreműködésével lebonyolított program sikeréhez. A projektet a Budapesti Metropolitan Egyetem koordinálta és a Magyar Digitális Oktatásért Egyesület is támogatta. 

    KIKS-ÉlményMűhely a budapesti Kutatók Éjszakáján:
    tovább a magyar Kutatók Éjszakája oldalára

    KIKS-ÉlményMűhely a finnországi Kutatók Éjszakáján:
    tovább a finn Kutatók Éjszakája oldalára

    A KIKS Erasmus+ projekt weboldala:
    www.kiks.unican.es

    Az ÉlményMűhely közösség tagjai a kezdetektől jelen voltak a négy európai ország összefogásával indult kezdeményezésben, amelynek célja, hogy az abban résztvevő, különböző kultúrákból érkező gyerekek egymást inspirálva, egymással együttműködve hozzanak létre őket érdeklő projekteket a STEAM ("Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics", azaz természettudományok, technológia, mérnöki ismeretek, művészetek és matematika) területén. Ezáltal a saját maguk stílusában, saját érdeklődésüket fenntartva, az általuk legjobbnak ítélt módszerekkel és eszközök használatával „játszva”, integrált módon szerezhetnek egy-egy témában jártasságot, ismereteket.

    Read more...

    Erasmus+ "Art & Space in the City": ÉlményMűhely Loimaa-ban, Finnországban!

    2017. március 7-én az ÉlményMűhely a finnországi Loimaa  Novida Középiskolájának vendége volt. Az 'Art and Space in the City' Erasmus+ projektben vettünk részt: finn, francia, német és görög diákokkal dolgoztunk, játszottunk együtt. Az eseményről a helyi sajtó is részletesen beszámolt:

    Read more...

    Kísérletező, kutató diákok, ifjú feltalálók figyelmébe! A rangos angliai TeenTech Awards magyarországi diákcsapatok jelentkezését is várja: a regisztráció határideje 2017. január 10!

    delighted-e1466669954642

    Az ÉlményMűhely örömmel értesít minden érdeklődő magyarországi diákot arról, hogy a rangos angliai TeenTech Awards várja az ő jelentkezésüket is. Ha van egy innovatív ötleted és létrehoznál egy csapatot az ötlet kidolgozására: itt a nagy lehetőség! Regisztrációs határidő 2017. január 10! A megadott időpontig azonban csak a részvételi szándékot kell jelezni, az ötlet kidolgozására ráértek majd 2017 tavasza folyamán... További részletek angol nyelven: ITT! 

    Read more...

Top