A finnországi KIKS-iskolák a színpadon: a Bridges Világkonferencián megrendezett 1. Finnországi 4Dframe Verseny eredményhirdetése

5-img_20160812_151537

A Bridges Világkonferencián megrendezett 1. Finnországi 4Dframe Verseny eredményeit az Európai Kutatók Éjszakája megnyitóján hirdettük ki a Jyväskyläi Egyetem Múzeumában, 2016 szeptember 30-án. A koreai 4Dframe, a svédországi Nordic 4Dframe és az ÉlményMűhely finnországi közösségének együttműködésében megrendezett játékos vetélkedőn a “Kids Inspiring Kids in STEAM” (KIKS) Erasmus+ programunk iskolásai is részt vettek: a verseny értékes díjait a Viitaniemi Iskola és a Huhtasuoi Iskola csapatai vehették át. Gratulálunk nekik!

Elmés szerkezetek

A versenyen résztvevő csapatoknak 90 perc állt a rendelkezésükre, hogy egy eredeti ötleten alapuló, adott mozgássorozat elvégzésére képes egyedi szerkezetet tervezzenek és építsenek meg közösen. 

3-dsc_0351

HASEEB SHAIKH, ANDREA CARUSO és MATIAS MAHLAMÄKI csapata, a Viiteniemi Iskolából egy “Alternatív szélmalmot” és egy “Óraszerkezet leegyszerűsített prototípusát” készítette el.

4-dsc_0354

OLIVER PELTOLA & ARTTO SARALAINEN a Huhtasuoi Iskolából szintén összetetett szerkezeteket hoztak létre.

5-dsc_0360

Ugyancsak a Viitaniemi iskola KIDS INSPIRING KIDS IN STEAM (KIKS) csapatát képviselő SIDRA SHAIKH & EMERALD KANANEN pedig egy “földönkívüli lény” és egy turbina találkozását örökítette meg egy mozgatható kompozícióban.

A nyertes KIKS-diákokat tanáraik is elkísérték: Merja Sinnemäki és Leena Kuorikoski Viitaniemi-ből és Ulla Koskiahde Huhtasuo-ból. A 4Dframe értékes díjait a verseny zsűrijének elnöke, Pirjo Häkkinen, a Jyväskyläi Egyetem oktatáskutatója adta át. A verseny teljes anyaga az eredményhirdetést megelőző hónapban a Jyväskyläi Egyetem Múzeumában volt megtekinthető.

1-1stfinnish4dframechallengesoihtu

4Dframe Warka Víztorony kicsiben és nagyban: 4Dframe műhely a Bridges Konferencián

Míg a diákok szellemes szerkezetek létrehozatalával kísérleteztek, addig a Bridges Világkonferencia szakmai közönsége a “Warka Víztorony” társadalmi design projekt 4Dframe interpretációját készíthette el, amelyről a műhelyvezetők, Hogul Park és Fenyvesi Kristóf az alábbi cikkben is beszámoltak:

http://archive.bridgesmathart.org/2016/bridges2016-601.pdf

4-wp_20160811_15_53_14_pro

Az Arturo Vittori építész által elindított Warka Water társadalmi design projekt matematika-órai adaptációja az etiópiai ivóvízhiányra mint jelentős környezeti problémára több szempontból is felhívja a figyelmet. Matematika-oktatási műhelytevékenységünk során a Warka víztornyot elsősorban geometriai és az esztétikai szempontból közelítettük meg és megvizsgáltuk, hogy miként teremthető kapcsolat a környezeti, építészeti és matematikai problémamegoldás egyes szintjei között. A tematika más és más oktatási célokat kitűzve, különféle életkorú diákok számára egyaránt izgalmas, játékos ismeretszerzési lehetőséget kínál.

12-img_6957

A műhely tartalmát összefoglaló cikk Egy környezeti probléma tudományos és művészi megoldásának játékos modellezése a matematika-oktatásban: Warka víztorony 4Dframe-ből címmel hamarosan magyarul is megjelenik az idén 30 éves Kiss Áron Magyar Játéktársaság soron következő kötetében. 

10-img_6955

3-wp_20160811_15_39_25_pro

04-img_6942

06-img_6950

A Bridges Családi Napja keretében a Warka Víztornyot egy valódi toronynak megfelelő, több méter magasságú modell formájában is felépítettük. Jó mulatság volt!

14686655_10210932570014328_1084061735_n

Géniusz a palackban – Diego Lieban brazil matematikus kollégánk

A különleges élményeket az tette még különlegesebbé, hogy ismételten alkalmunk nyílt a 4Dframe koreai feltalálójával, a mérnök Hogul Park-kal és fantasztikus csapatával, illetve Mariana Back-kal és a svédországi Nordic 4dframe-mel együtt dolgozni. Rengeteget tanultunk tőlük ezúttal is. Köszönjük!

27-img_20160812_175635

Egy fékezhetetlenül pörgős elme: Hogul Park, a 4Dframe feltalálója

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Blue Captcha Image
Refresh

*

Top